8 Mayıs 2012 Salı

Kaç tane devlet var bu ülkede?

Nikah işlemlerime başlamak için Ataşehir Belediyesi'ne gitmemle başlayan komediyi anlatayım:

Ataşehir Belediyesi'nin Nikah Dairesi'ne giderek, nikah başvurusu için hangi evrakların gerektiğini sordum. Ataşehir Belediyesi Nikah Dairesi'ndeki görevli: "ikametgah, sağlık raporu, fotoğraf ve sağlık raporu getirin" dedi ve ekledi "sağlık raporu sağlık ocaklarından alınabileceği gibi Ataşehir'deki Türkan Saylan Tıp Merkezi'nden de alınabilir" dedi.

Ben de zaten Ataşehir Belediyesi'nin kurduğu ve anlaşmalı olduğu Türkan Saylan Tıp Merkezi'ne gidip sağlık raporu alayım dedim. Böylelikle parayı basıp hızlıca sağlık raporunu çıkarabilirim diye düşündüm.

Kalktım Türkan Saylan Tıp Merkezi'ne gittim. İşlemlere tam başladım, bana şu ilginç soruyu sordular: "Nikahınızı nerede yapacaksınız?" Ben de dedim ki: "Nikahın nerede yapılacağının bir önemi var mı ki?" Türkan Saylan Tıp Merkezi'ndeki görevli de bana " Evet, başka belediyede nikahınızı yaparsanız, bizim sağlık raporunu kabul etmeyebilir" dedi.

Bu ne biçim ülke böyle?

Ataşehir belediyesi, nikah işlemindeki rant için beni Türkan Saylan Tıp Merkezi'ne yönlendirir. Başka belediyede nikahı yapacak olursak, o belediye de hani bana rant, hani bana rant der.

Her belediye ayrı bir devlet olmuş, bir belediyenin tanıdığı dökümanı, diğer belediye tanımıyor. 

Belediyeler bize hizmet için mi var yoksa biz onların müşterisi miyiz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder