9 Ocak 2012 Pazartesi

Ortalama bir Türk gencinin cebindeki markalar

Benim gözlemim şu ki: Geliri ne olursa olsun, Türk gençlerinin önemli bir kısmı Marlboro Light içiyor ve Iphone4 kullanıyor. Bir cafe/restaurant'a gittiklerinde ceplerinden anında marllboro light kutusunu ve iphone 4'ünü çıkararak ne kadar seçkin bir insanoğlu olduğunu cümlealeme göstermiş oluyorlar. 

Öyle ki asgari ücrete çalışan ya da aylık geliri 1500 TL'yi geçmeyen yurdum insanı bile en pahalı telefonlardan biri olan iphone4'ü kullanıyor ve yine yaygın sigaralar markalar arasında en pahalılarından biri olan marlboro light'ı içiyor.

Özetle, bir pazarlama başarısı olarak Apple'ı ve Philip Morris'i kutluyorum. Öyle ki; en düşük gelire sahip kişiler bile bir şekilde para bulup bu markaları edinmeyi zorunluluk olarak hissediyorlar.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder